φύλλο 4 (ομάδα 4)

(το φύλλο εργασίας σε .doc)

4ο Φύλλο Εργασίας

ΟΜΑΔΑ 4 (παράγραφοι 21-27)

1. Να επισημάνετε τις γενικές που συναντούμε στις παραγράφους 21-27. Να χαρακτηρίσετε συντακτικά όσες μπορείτε να τις καταγράψετε σε σχόλια/απαντήσεις στο κάτω μέρος της σελίδας.

(ΓΕΝΙΚΗ: ____,   ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ: ____ 

 

2. Να μελετήσετε τις χρήσεις της γενικής. Μπορείτε να δείτε

το σχολικό συντακτικό του Α.Β. Μουμτζάκη, (https://users.sch.gr/symfo/sholio/arhea/v/sintaktiko_m.pdf)

το σχολικό συντακτικό της Π. Μπίλλα, (https://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL102/521/3386,13668/)

το (παλιό) σχολικό συντακτικό του Αχ. Τζάρτζανου (https://users.sch.gr/symfo/sholio/arhea/v/sintaktiko_tza.pdf)

ή να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της Πύλης για την ελληνική γλώσσα (https://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/index.html).

 

Έπειτα να κατασκευάσετε εννοιολογικό πίνακα με το bubbl https://bubbl.us/ (εναλλακτικά με το text2mindmap https://www.text2mindmap.com/ ) που να αναφέρεται στις χρήσεις της γενικής.

 

3. Η ομάδα σας θα μελετήσει τη σύνταξη της γενικής με προθέσεις.

Θα ακολουθήσετε την εξής πορεία:

α. Συμβουλευτείτε πάλι τα Συντακτικά

* το σχολικό συντακτικό του Α.Β. Μουμτζάκη, (https://users.sch.gr/symfo/sholio/arhea/v/sintaktiko_m.pdf)

* το σχολικό συντακτικό της Π. Μπίλλα, (https://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL102/521/3386,13668/)

* το (παλιό) σχολικό συντακτικό του Αχ. Τζάρτζανου (https://users.sch.gr/symfo/sholio/arhea/v/sintaktiko_tza.pdf)

* ή να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της Πύλης για την ελληνική γλώσσα (https://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/index.html).

 

β. από τις αναφορές που προκύπτουν θα επιλέξετε δύο παραδείγματα για κάθε περίπτωση με κριτήρια τη συντομία και την αυτοτέλεια.

 

ε. θα μεταφέρετε τα αποτελέσματα των ερευνών σας σε σχόλια/απαντήσεις ως εξής: 

ΤΥΠΟΣ ΕΜΠΡΟΘΕΤΟΥ: _____

ΣΗΜΑΣΙΑ: ____

Παράδειγμα 1: ____

Παράδειγμα 2: ____

φύλλο 4 (ομάδα 4)

Δεν βρέθηκαν σχόλια.

Νέο σχόλιο