2α) Αδύνατοι στην αρχαία Αθήνα ήταν τα άτομα που λόγω αδυναμίας ή σωματικών ελαττωμάτων δεν μπορούσαν να φροντίσουν οι ίδιοι για τα προς το ζην. Γι' αυτό και διατρέφονταν από τον δήμο των Αθηναίων. Το χρηματικό ποσό που λάμβαναν καθημερινά διέφερε κατά καιρούς. Στα χρόνια του Λυσία και του Αριστοτέλη λάμβαναν καθημερινά έναν οβολό, αργότερα δύο. Η χρηματική αυτή βοήθεια χορηγούνταν μέσω ψηφίσματος του δήμου σε αυτούς που είχαν περιουσία μικρότερη των τριών μνων. Η Βουλή των πεντακοσίων είχε την υποχρέωση να ορίζει ποιος είναι αδύνατος. Τα χρήματα δίνονταν από τους πρυτάνεις.
φύλλο εισαγωγικό (1)
(το εισαγωγικό φύλλο εργασίας σε μορφή doc)
Δραστηριότητα 1
Στη δραστηριότητα αυτή θα συντάξετε κείμενο. Ακολουθήστε τις οδηγίες.
1α. Επισκεφτείτε τον ιστότοπο του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού
(https://www.ime.gr/projects/courts/index.php)
1β. Μελετήσετε προσεκτικά τις πληροφορίες.
1γ. Συνθέστε άρθρο 300 λέξεων με θέμα την κοινωνική διάσταση της απονομής δικαιοσύνης στην αρχαία Αθήνα, προορισμένο να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Δραστηριότητα 2
2.α. Αναζητήστε στην el.wikipedia τον όρο «αδύνατοι».
2β. Μελετήστε το άρθρο που θα βρείτε σε καθημερινή εφημερίδα
(https://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22733&subid=2&pubid=276445)
2γ. Συνδυάζοντας στοιχεία από τις δύο πηγές για να συντάξετε πίνακα με τις κατηγορίες πολιτών για τις οποίες υπήρχε κοινωνική πρόνοια στην αρχαία Αθήνα.
Δραστηριότητα 3
Να ανατρέξετε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
3α. ιστοσελίδα του Υπουργείου εργασίας, πρόνοιας και κοινωνικών ασφαλίσεων
(https://www.mlsi.gov.cy/mlsi/mlsi.nsf/index_gr/index_gr?OpenDocument)
και να διερευνήσετε τη σημασία του «δημόσιου βοηθήματος»
3β. ιστοσελίδα του συνήγορου του πολίτη
(https://www.synigoros.gr/?i=health-and-social-welfare.el.paroxes-koinonikis-pronoias)
και να αντλήσετε σε πίνακα τις κατηγορίες πολιτών για τις οποίες υπάρχει κοινωνική πρόνοια
3γ. Να συγκρίνετε τα παραπάνω στοιχεία και τα στοιχεία της δραστηριότητας 2 σε ένα άρθρο σας 300 λέξεων με θέμα/τίτλο «Κοινωνική πολιτική στην αρχαία Αθήνα και τη σημερινή Ελλάδα»
Δραστηριότητα 4
4α. Να επισκεφτείτε τις παρακάτω σελίδες ενημέρωσης που αφορούν την “παράτυπη” παροχή επιδομάτων. Μελετήστε το περιεχόμενό τους με σκοπό να συντάξετε δικό σας κείμενο.
https://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=36&artid=159005
https://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=413451
https://www.tanea.gr/news/economy/article/5090158/edinan-epidomata-pronoias-se-932-nekroys/
https://www.cretalook.gr/show/xeskonisma-sta-dikaiologhtika-gia-ta-epidomata-pronoias.html
https://www.karfitsa.gr/2014/06/03/fylakisi-se-psyxiatro-gia-maimoy-gn/
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=7769168&publDate=2014-01-04%2000:00:00.0
4β. Υποθέστε τώρα ότι θέλετε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό ένα δικό σας πρόσωπο που κατοικεί μόνιμα στο εξωτερικό. Θα συντάξετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο οποίο θα πληροφορείτε για όσα συνέβησαν και θα σχολιάζετε τα συμβάντα από την δική σας οπτική/ άποψη σχετικά με την ευθύνη των πολιτών και του κράτους για την τήρηση των νόμιμων διαδικασιών.
Στείλτε το μήνυμα στη διεύθυνση dialogos2014@gmail.com
φύλλο εισαγωγικό (1)
Ημερομηνία: 2015-02-17
Θέμα: φύλλο εισαγωγικό (1)
Όλοι οι άντρες εκείνης της εποχής γνώριζαν καλά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν τα δικαστήρια.Επίσης, βοηθούσε αρκετά η η λαική συμμετοχή στην δικαιοσύνη στις βασικές λειτουργίες για την υπεράσπιση των ενόρκων.Στη συνέχει για να λάβει κάποιος μέρος σε μια δίκη έπρεπε να γνωρίζει τη συμπεριφορά του ατόμου που κατείχε σημαντικό ρόλο στην δίκη. Όλοι γνωρίζουμε ότι τις πληροφορίες που έχουμε για τα δικαστήρια τις έχουμε αποκτήσει από δικανικούς λόγους που μπόρεσαν και σώθηκαν με το πέρασμα της εποχής.(Λυσίας, Αισχίνης, Δημοσθένης).